Community. Intelligence. Development.

Proiecte in implementare

Apr 4, 2018

CODUL ETIC AL ANTREPRENORULUI



 

 

CODUL ETIC AL ANTREPRENORULUI

 

 

“Poate ca etica este o stiinta care a disparut din toata lumea.

Nu-i nimic, trebuie sa o inventam din nou”

Jorge Luis Borges

 

 

 

 

Responsabilitatile antreprenorului se manifesta fata de:
  1. Propria afacere
  2. Asociatii si actionarii afacerii
  3. Participantii interni ai afacerii( angajatii)
  4. Partenerii de afaceri
  5. Societatea civila
  6. Comunitatea de afaceri
  7. Autoritatile si institutiile statului
  8. Mediul inconjurator
 
Principia de baza si valori:
 
Incredere : incredere in resursele proprii, in mediul de afaceri si in aplicarea corecta si nepartinitoare a legilor.
Professionalism: activitatile sunt conduse intr-o maniera in care ne pune intr-o lumina pozitiva profesia.
Competenta: rezolvarea tuturor solicitarilor primate intr-un mod competent, profund, efficient.
Integritate: afacerile sunt conduse cu integritate, evitand inselatoria sau coruptia; respectarea promisiunilor facute, chiar si atunci cand exista presiuni contrare; recunoasterea, asumarea si corectarea greselilor savarsite; neangajarea in actiuni de tainuire, frauda, declaratii false sau calomnieri.
Corectitudine: comportamentul corect fata de partenerii de afaceri, angajati si comunitate; respecatrea legilor, regulilor si a regulamentelor in vigoare; atitudine justa; recompensarea corecta a performantelor, adoptarea de masuri disciplinare juste in cazul unui comportament neadecvat; neacceptarea comportamentului discriminatoriu sau de hartuire; neexercitarea puterii in mod arbitrar; evitarea intreprinderii unor actiuni nepermise, presiuni sau influente in vederea castigarii sau mentinerii unui avantaj.
Flexibilitatea: demonstrarea unei mari puteri de adaptabilitate si asimilare a ideilor inovatoare; receptivitate la schimbare.
Consecventa: urmarirea indeplinirii obiectivelor propuse conform principiilor si regulilor prestabilite.
Colaborare: colaborari cu parteneri pentru a servi cat mai bine interesul clientilor.
Confidentialitate: respectarea acordurilor de confidentialitate cu clientii, partenerii si angajatii.
Interes Public: activitatile sunt conduse cu respect fata de interesul public si in linie cu legislatia nationala si locala.
Preocupare & Initiativa: manifestarea permanenta spre imbunatatirea afacerii, mediului, conditiilor salariatilor si a comuniatii; implicarea si incurajarea realizarii de actiuni caritabile; curajul, creativitatea si disciplina de a conduce spre schimbarea si modelarea viitorului.
Transparenta: oferirea informatiilor astfel incat sa se evite prejudicierea intentionata a partenerilor de afaceri.
Protejarea mediului: respectarea normelor locale si a standardelor international, pentru ca produsele si serviciile oferite sa nu dauneze mediului si sanatatii; promovarea bunelor practice de protejare a mediului ( reciclare, reducerea consumului).
 

 

Expert antreprenoriat

Dima Mihaela

 

 

Conţinutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziţia oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României

Back to Top