Community. Intelligence. Development.

Proiecte in implementare

Apr 10, 2018

IDEEA DE AFACERI



 

 IDEEA DE AFACERI
 
 
 

Ideile de afaceri exista pretutindeni. Unele idei provin din analize atente ale tendintei pietei sau ale nevoilor clientilor, altele apar din discutiile cu diversi sau pur si simplu din intamplare. Daca esti interesat de a incepe o afacere, dar nu stii ce anume sa produci sau sa vinzi, iata unele sugestii pentru a genera idei posibile de afaceri.

 

1.Analizeaza-te

Ai vreau talent, vreo abilitate care ar putea sta la baza unei afaceri profitabile? Expertiza ta, indifferent de domeniu, poate fi rampa de lansare a unei afaceri.

Pentru a verifica viabilitatea ideii, intreaba-te:

  • La ce ma pricep?
  • Ce anume am realizat pana acum?
  • Ce altceva as putea face?
  • Voi gasi oare client care sa plateasca pentru serviciile sau produsele pe care le voi oferi?

 

2. Fii la current cu evenimentele

  • Daca citesti reviste sau carti de afaceri sau urmaresti sterile economice,    politice, sociale, tehnologice vei fi placut surprins de cat de multe idei de afaceri vei putea genera. Fii la current cu tot ce se intampla in jurul tau, vei putea intelege si beneficia de tendintele actuale prin ideile de afaceri pe care le vei gasi.
  • De exemplu, o hotarare de guvern sau a primariei poate naste oportunitati pentru cei care stiu sa le gaseasca. Interzicerea comercializarii unor produse in apropierea scolilor poate stimula vanzarea altor produse absente pana la acel moment din oferta comerciantilor din zona.

 

3. Inventeaza un nou produs sau serviciu

  • Gandeste-te cum era viata acum 30 ani. Erau pe atunci calculatoare, telefoane mobile sau magazine non-stop? Nu! Cheia ideilor de afaceri pentru produse sau servicii noi este identificarea unor nevoi nesatisfacute inca. Pietele dispozitivelor de Securitate sau a aplicatiilor software sau a ambalajelor au explodat in ultimii ani. Azi e varful aplicatiilor pentru telefoanele smart. Maine, cine stie?
  • Uita-te in jur si intreaba-te: “ ce s-ar mai putea imbunatati?” intreaba si pe altii ce si-ar dori sa existe pentru ei. Concentreaza-te pe un segment de client sau de industrie in care te-ai simti confortabil si descopera ce altceva nou ai putea oferi?

 

4. Imbunatateste un produs / serviciu existent

  • Diferenta de procesare dintre scandura si mobilier contribuie la sporirea valorii. Dar aceasta nu este singura modalitate de a spori valoarea unui produs. Puteti adauga servicii suplimentare (transport) sau combina cu alte produse complementare (decoratiuni interioare) sau individualiza oferta ( paleta coloristica).
  • Ce fel de idei poti genera prin aceasta modalitate? Gandeste-te la produsele sau serviciile pe care le-ai cumpara chiar tu si descopera ce ai putea adauga pentru o afacere profitabila.

 

5. Analizeaza alte piete
  • Unele idei de afaceri nu sunt potrivite pentru clientii locali, dar sunt deosebit de attractive pentru clientii internationali. De pilda, melcii nu sunt considerati un aliment de catre marea majoritate a romanilor. In schimb francezii, au o pasiune deosebita pentru melci, pe care ii considera o delicatesa si sunt gata sa ii cumpere la preturi corespunzatoare. Daca analizezi alte popoare si cultural lor, poti descoperi idei excelente pentru afaceri in comertul international.

 

 6. Descopera cererea “ de masa”

  • Cateodata apar brusc piete de desfacere cand oamenii vor sa cumpere ceva si oferta nu este pe masura. Exista cereri de masa determinate de fenomene sociale. In mediul urban, exista o cerere in crestere de servicii prestate la domiciliu ( curatenie, ingrijire batrani sau copii, gradinarit, reparatii casnice) datorita extinderii programului de lucru.
  • Analizeaza produsele si serviciile existente si estimeaza daca se vor inregistra cereri considerabile datorita unor evenimente sau tendinte abia vizibile. Daca vei reusi sa gasesti idea care sa satisfaca astfel de cereri, vei avea cu siguranta success.

 

Sfaturi / sugestii practice:

  • Nu lua decizia de ate lansa intr-o afacere doar la sfatul sau dorinta altora – indifferent daca sunt prieteni, rude sau posibili asociati! Decizia si mai ales responsabilitatea ei iti apartin;
  • Estimeaza cat mai precaut beneficiile si riscurile afacerii. De cele mai multe ori, durata si costurile lansarii unei afaceri de success sunt subestimate;
  • Fii atent / a cu cine te intovarasesti in afacere! Bunelel relatii de prietenie sau rudenie nu sunt intotdeauna si bune relatii de afaceri;
  • Cauta sfatul celor care au reusit si fii deschis la idei sau abordari noi;
  • Concentreaza-te pe ce stii si poti face bine!
  • Apeleaza la specialistinrecomandati de altii pentru expertiza si onestitatea lor: contabili, avocati, consiglieri in diverse domenii.

 

 

 

Viseaza, gandeste, planifica – si vei fi gata sa iti transformi idea in afacerea pe care o doresti!

 

 

 

Expert antreprenoriat

Dima Mihaela

 

Conţinutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziţia oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României

Back to Top