Community. Intelligence. Development.

Proiecte in implementare

Apr 18, 2018

Responsabilitatea sociala si mediul de afaceri



 

 

Responsabilitatea sociala si mediul de afaceri

 

Este o realitate faptul ca existenta si promovarea unui spirit antreprenorial responsabil este esential pentru mentinerea succesului economic si pentru obtinerea avantajului comercial prin formarea reputatiei si prin castigarea increderii atat a angajatilor cat si a celor din exterior. Practic, o mai mare responsabilitate in derularea afacerilor dublata de comunicare catre audientele relevante genereaza beneficii pentru organizatii, respectiv:

  • Grad mai ridicat de satisfactie si loialitate din partea clientilor ;
  • Reputatie imbunatatita a firmei, marcilor si produselor acesteia;
  • Angajati mai motivate si mai productivi;
  • Relatii mai bune cu autoritatile locale si comunitate;
  • Deschiderea unei noi oportunitati de afaceri;
  • Adaptarea mai rapida la schimbari;

 

Pe termen scurt, responsabilitatea sociala a corporatiilor genereaza costuri suplimentare prin:

  • Alinierea la normele si reglementarile din ce in ce mai exigente;
  • Investitii de precautie si provizioane voluntare, pentru riscuri diverse, ce tin de aspectele sociale si de mediu;
  • Asumarea de catre intreprindere a noilor exigente calitative ale clientilor, ale angajatilor si ale autoritatilor publice;
  • Cheltuieli specific privind elaborarea si finantarea initiativelor;

Pe termen mediu si lung , responsabilitatea sociala creeaza noi venituri pentru organizatie prin:

  • Cucerirea de noi piete prin adaptarea ofertei;
  • Lansarea pe piata a produselor care urmaresc sa satisfaca o cerere crescanda de produse ecologice / etice;
  • Economisirea resurselor prin practice de eco-eficienta, prin modificarea proceselor capabile sa genereze reduceri nete ale costurilor de productie;

 

Corelatia dintre performanta financiara si comportamentul social responsabil al companiilor este cel mai adesea evidentiata prin exemple de practice care s-au dovedit eficiente. Un studio efectuat de IBE (Institute for Business Ethics) a demonstrate insa ca prin calculul indicatorilor financiari si ai responsabilitatii organizatiei, ca firmele “ etice” ai generat o valoare adaugata net superioara si un profit in medie cu 18% mai mare decat celelalte companii.

 

Pornind de la faptul ca presiunea societatii asupra performantelor companiilor este din ce in ce mai mare, acestea pot adopta diferite strategii:

  • Repercutarea costurilor suplimentare  asupra consumului final dispus sa le accepte, in speranta obtinerii rezultatelor dorite la nivelul societatii;
  • Integrarea costurilor suplimentare sub efectul reglementarilor care se aplica tuturor firmelor. Optimizarea acestei integrari poate crea un avantaj competitive.
  • Generarea de venituri suplimentare prin crestere si inovare, exploatand asteptarile si oportunitatile de pe piata in cee ace priveste responsabilitatea sociala a organizatiilor.

 

 

Expert antreprenoriat

Dima Mihaela

 

 

Conţinutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziţia oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României

Back to Top