Community. Intelligence. Development.

Proiecte in implementare

Apr 19, 2018

MANAGEMENTUL DIVERSITATII II



 

  

MANAGEMENTUL DIVERSITATII   II

 

De ce este nevoie de un management al diversitatii?

 

Companiile opereaza pe o piata care le solicita sa-si dezvolte un management al diversitatii angajatilor. Prognozele pentru urmatorii ani arata ca forta de munca va fi din ce in ce mai diversificata din perspectiva genului, etniei, varstei etc. aceasta datorita in special masurilor de integrare a persoanelor de etnie roma si a persoanelor cu dizabilitati pe piata fortei de munca, datorita imbatranirii populatiei si a cresterii varstei pana la care o persoana va fi activa pe piata muncii, datorita masurilor de diminuare a nivelului de segregare, din perspectiva de gen, a domeniilor de activitate si profesiilor.

 

Pe de alta parte, cresterea numarului de firme din Romania si scaderea numarului de angajati genereaza o „lupta” din ce in ce mai puternica intre companii pentru a atrage si retine angajati competenti si potriviti pentru nevoile lor.

 

In acest context, organizatiile trebuie sa-si dezvolte politici care sa le ajute sa integreze aceasta forta de munca diversificata si sa beneficieze de aceasta obtinand performanta. Are nevoie pentru aceasta sa invete sa gestioneze adecvat diversitatea angajatilor. Acest proces de invatare se realizeaza in contextul in care organizatiile tind sa atraga, sa angajeze si sa retina tipuri similare de angajati. Aceasta tendinta perpetuata in timp de a respinge diversitatea determina acum organizatiile sa dezvolte mecanisme specifice de a spori eterogenitatea angajatilor sai.

 

Organizatiile care vor fi capabile sa obtina si sa retina angajati avand valori, atitudini si comportamante diferite vor fi capabile sa realizeze avantaj competitiv si performanta. Diversitatea trece dincolo de sporirea numarului de persoane avand caracteristici diferite, aceasta fiind doar primul pas.

 

Diversitatea la locul de munca ar trebui inteleasa ca perspective variate, modalitati diferite de a lucra pe care le aduc membri apartinand unor grupuri diferite. Angajatii sunt diferiti si ca urmare aduc perspective si cunostinte diferite despre cum se realizeaza sarcinile de la locul de munca. Este diferit modul in care fiecare angajat construieste un proces, indeplineste obiective, dezvolta echipe de lucru, comunica, coordoneaza. Fiecare perspectiva diferita a angajatilor este o oportunitate de a imbunatati strategia, procesele, procedurile organizatiei.

 

Recunoscand faptul ca angajatii iau decizii si fac alegeri pe baza experientelor lor anterioare, companiile pot sa dezvolte modalitati de a incorpora perspectivele diferite ale angajatilor in redefinirea sarcinilor, a produselor, a strategiei, a practicilor de business. Procedand astfel companiile invata sa gestioneze perspectivele variate ale angajatilor, obtinand beneficiile diversitatii. Abilitatile de gestionare a situatiilor in care ceilalti au opinii diferite sau se comporta diferit ajuta o persoana si in viata sa personala. Orice diferenta care este contrara cu asteptarea sau dorintele sale reprezinta o situatie de invatare si de restructurare a propriilor opinii. Flexibilitatea cognitiva – abilitatea de a accepta si gasi/ folosi perspective diferite, alternative asupra unui lucru este abilitatea cea mai sanatoasa, cu rolul protector cel mai ridicat pentru functionarea sociala si emotionala a unei persoane.

 

 

Expert antreprenoriat

Dima Mihaela

 

 

Conţinutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziţia oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României

Back to Top