Community. Intelligence. Development.

Proiecte in implementare

Jul 12, 2018

Antreprenorul spiritual



 

 Antreprenorul spiritual
 

Antreprenorul spiritual este omul care isi calauzeste viata de business bazandu-se pe principii inspirate din spiritualitate. Antreprenorii spirituali isi folosesc in mod implicit talentele native pentru a-i ajuta si ghida pe cei din jur. Ei se fac remarcati in diverse domenii si de obicei sunt apreciati pentru mediul pe care il creeaza in jurul lor, atat pentru client cat si pentru angajati, furnizori, colaboratori, actionari. Sunt oamenii care “sfintesc locul” in care muncesc.

 

Cel mai adesea, nu ii poti distinge dupa imbracaminte sau dupa tipul afacerii, insa dupa ce interactionezi cu ei incepi sa iti dai seama ca sunt diferiti de marea masa a oamenilor care alearga dupa bani cu orice pret, fara scrupule si aparent fara suflet.

 

Antreprenorii spirituali se confruntă nu doar cu dificultatile unui antreprenor obisnuit, dar intampina si altele in plus.

 

Antreprenorii spirituali au de-a face cu probleme specifice datorate in primul rand sistemului diferit de valori cu care opereaza si a viziunii holistice pe care o au asupra lumii.

 

Desi cel mai adesea nu ies in fata ca sa popularizeze principiile spirituale dupa care se ghideaza, ei sunt asa-zisi “lucratori in lumina”. Ei fac din aceasta lume un loc mai bun. Au inteles ca au aceasta misiune personala, pe care si-au asumat-o.

 

In demersul lor de a aduce pace si armonie in jurul lor si in lume, antreprenorii cu preocupari spirituale pot cadea in cateva capcane, dupa cum urmeaza:

 

1.      Convingerea ca succesul material nu este spiritual

 

“Mai bine sarac dar cinstit”, “banul este ochiul dracului”, etc.

Zicalele cu efect de imprint auzite in mod repetat la varsta copilariei, invidia si ura exprimata pe diverse canale mass-media fata de cei imbogatiti prin mijloace nedemne, atitudinea sfidatoare a “noilor imbogatiti”, unii dintre ei pe cai ilegale au generat un curent de opinie defavorabil nu atat bunastarii materiale cat a oamenilor care se bucura de ea.

Insa evolutia omenirii se bazeaza pana la un punct pe mijloace materiale. Nu poti fi un bun cetatean daca nu traiesti la un nivel decent. Macar si pentru faptul ca nu iti poti plati taxele la timp. Insa nu am auzit de retreat-uri gratuite de meditatie, nici de cazare si hrana gratuita in scolile de yoga. Vrei sa participi? Ai nevoie de bani… Manastirile din Tibet functioneaza tot cu bani, de regula obtinuti din donatii.

 

2. Increderea ca totul vine de la sine, la momentul potrivit

 

O greseala a antreprenorilor spirituali aflati la inceput de drum este faptul ca se asteapta sa fie usor. Sa se rezolve toate de la sine, “atrase” de energia sa spirituala, fara sa intreprinda actiuni coerente si intr-un mod sustinut. Iar daca rezultatele nu vin, explicatia este ca “nu era momentul”. Fiecare „moment potrivit” se creeaza prin actiunile anterioare. Prin semintelel plantate anterior. Atragerea rezultatelor se face prin pavarea, decizie cu decizie, actiune cu actiune, a drumului pe care sa “vina” rezultatele.

Intrebarea (spirituala) care se pune este daca rezultatele vin spre noi sau noi mergem catre ele? Raspunsul la aceasta intrebare va determina daca alegem sa stam sa asteptam rezultatele dorite sau actionam ca sa le obtinem. Desigur, un antreprenor spiritual va avea grija ca actiunile sale sa fie congruente cu misiunea sa personala, cu valorile sale, cu identitatea sa. Astfel, el exprima cine este prin ceea ce face.

Drumul spre succes poate fi mai lung sau mai scurt. Trebuie sa inveti din greseli si sa ai rabdare. Cu fiecare actiune plantezi doar niste seminte din care mai devreme sau mai tarziu va creste ceva. In functie de ceea ce ai insamantat. Este o lege karmica a succesului.

Nu exista o reteta clara pentru a reusi, chiar daca te calauzeste spiritul. Ai daruri importante pe care le poti oferi celor din jur dar nu va fi usor sa gasesti metoda optima prin care sa faci asta.

Nu poti deschide, pur si simplu, un magazin in care sa vinzi spiritualitate. Insa ai datoria fata de tine, fata de cei din jur si fata de Univers ca prin ceea ce faci in munca ta sa iti exprimi talentele si darurile intr-un mod in care semenii tai sa beneficieze de ele. Si acest lucru il poti face pe deplin in propriul tau business.

Nu exista business mai spiritual ca altul. O scoala de yoga nu este cu nimic mai prejos decat o firma de curatenie, cata vreme ambele lucreaza pentru binele semenilor. Intentia care sta la baza afacerii, modul in care se livreaza serviciul, felul in care oamenii sunt tratati in respectiva companie sunt aspecte care

Am vazut in Amsterdam o echipa de gunoieri care adunau, dimineata devreme, gunoiul strans cu o seara inainte. O faceau cu multa temeinicie si seriozitate, adunau pana la ultima bucatica de gunoi, spalau tomberoanele si apoi samponau strada. Dupa ei ramanea curatenie luna. Era evident din non-verbalul si din dialogurile lor faptul ca isi asumau importanta muncii lor pentru oras, pentru societate. Si am aflat ulterior ca sunt bine platiti, au conditii bune de munca si au un sindicat foarte bine organizat. Fara ei, in cateva zile Amsterdamul ar fi devenit de nelocuit. Vezi problemele pe care le intampina Napoli cu acest subiect.

Prin lipsa actiunii organizate, rezultatele se vor lasa asteptate. Astfel, se ajunge usor in cealalta extrema si apare lipsa de incredere. Rezultatele nu se vad de la inceput. Este usor sa disperi si sa simti ca toate orele muncite sunt in zadar. Conteaza foarte mult sa ramai optimist si sa reusesti sa te concentrezi pe aspectele pozitive ale afacerii in loc sa fii frustrat din cauza celor care momentan nu merg asa cum ti-ai dori. Stand degeaba si vizualizand cum rezultatele vin la tine fara sa faci nimic, vei avea mult de asteptat.

 

3. Angrenarea in polaritatea minte-inima

 

In mediile spirituale se vorbeste mult despre inteligenta inimii, despre ascultarea inimii si eliberarea din “greselile” mintii.

Fiinta umana este calauzita de 3 inteligente: mintea, inima si instinctul.

Sunt 3 zone in corpul uman (creierul, zona inimii, zona intestinelor), dotate cu neuroni specifici, si fiecare poseda capacitatea de a se exprima in mod specific.

De aceea, un antreprenor cu adevarat spiritual nu va asculta numai de inima. Si nu isi va subestima puterea mintii. El va asculta toate cele 3 inteligente si va actiona intr-un mod congruent ghidat de consultarea tuturor trei. Ceea ce instinctul valideaza ca fiind benefic, si inima confirma cu emotie pozitiva va fi pus in aplicare cu o minte organizata si antrenata.

Spre deosebire de un intreprinzator obisnuit, cel spiritual trebuie sa-si urmeze instinctul si sa aiba mare incredere atat in el cat si in calauzirea pe care o primeste de la Univers.

Ca antreprenor spiritual esti primul care trebuie sa urmeze sfaturile pe care le oferi altora. Foloseste-ti intuitia de fiecare data. Exista undeva o forta puternica, care te va ghida pe calea corecta. Foloseste puterea pe care o ai in tine si nu te baza numai pe cifre si logica. Nu uita ca esti special si unic si nu este nevoie sa imiti actiunile altora. Intuitia este un atu incredibil, dar nu substituie planificarea atenta. Utilizeaza intuitia pentru a te ghida, apeleaza la emotia inimii si apoi treci la planuri si calcule cu mintea limpede.

 

4. Este corect cu ceilalti, dar nu cu sine insusi

 

Niciodata nu este bine sa oferi prea mult altora, neglijandu-ti propriile nevoi.

Fii PREA generos cu clientii, echipa si furnizorii si te vei trezi obosit si epuizat. Pe termen lung poti acumula resentimente si te poti abate de la drumul pe care ai pornit. Fii generos, dar nu PREA generos. Sau cum spune unul din mentorii mei, fii bun, dar nu prost de bun. Echilibrarea situatiei, pentru ca toate partile implicate sa fie in castig, este solutia sustenabila pe termen lung.

Un antreprenor normal trebuie sa investească mereu in afacerea lui pentru a o mentine competitiva, fie ca e vorba de echipamente noi, angajati mai buni, etc. Insa nimic nu este mai important in afacere decat tu insuti, antreprenorul. In primul rand, ai grija de tine. Du o viata echilibrata, odihneste-te, respecta-te, dezvolta-ti viata din afara business-ului.

Apoi, investeste in tine, mergi la cursuri, fa terapie pentru a te impaca cu trecutul, ia-ti un coach pentru a-ti construi viitorul dorit, dezvolta-ti permanent noi abilitati si   perfectionează-le pe cele pe care le ai deja. Apelează la experți din alte domenii, de exemplu un specialist in marketing te va invata cum sa iti pozitionezi afacerea pe piata.

 

5. Nu are un plan de afaceri clar

 

A fi un antreprenor spiritual inseamnă a-ti recunoaste, accepta si utiliza atat partea de fiinta umana spirituala, cat si pe cea de antreprenor. Iar un antreprenor bun se supune legilor si normelor de afaceri, primul pas fiind crearea unei viziuni clare, al doilea pas fiind a face un plan.

Planificarea venitului pe care intentionezi sa il generezi cu serviciile sau produsele cu care aduci valoare semenilor, precum si modul cum intentionezi sa faci acest lucru este o buna practica de afaceri.

Business-ul tau are nevoie de o harta, iar visul tau este combustibilul. Tu esti carmaciul.

Desigur, planul este util, asa cum spuneam si anterior, dupa ce ti-ai aliniat viziunea de business cu misiunea ta personala. Pentru ca afacerea in care te implici sa te reprezinte, sa fie semnatura ta pe acesata planeta. Sa creezi ceva valoros, care te implineste ca om in timp ce iti aduce profituri.

 

6. Este mereu „conectat”

 

Cand afacerea incepe sa se dezvolte rapid, ea poate deveni un adevarat vartej de activitate si efort. S-ar putea sa fi capabil/a sa gestionezi procesul pentru cateva zile, saptamani sau chiar luni, fara a te deconecta pentru a privi din exterior drumul spre care mergi. S-ar putea chiar sa crezi ca esti intr-o perpetua stare de flow, cand de fapt functionezi pe adrenalina. Situatie in care dupa efort te asteapta o perioada de epuizare. Pe termen lung este bine sa iei pauze periodice, in care sa analizezi „la rece” rezultatele si sa iti dai seama daca eventual mergi intr-o directie gresita.

Aloca-ti timp pentru tine zilnic, saptamanal, lunar si anual pentru a te retrage intr-o zona de introspectie, de meditatie, de centrare.

Vei gasi acest tip de sfaturi atat in “Slefuitorul de diamante” a lui Michael Roach cat si in cartile lui Robin Sharma.

 

7. Ii este jena sa ceara bani pentru serviciile sale

 

Am lasat la final o problema specifica antreprenorilor cu preocupari spirituale, care duce frecvent la erori fundamentale de intelegere si de operare a unui business. Multi experti extraordinari in domeniul lor, in special freelanceri, nu cer destui bani pentru serviciile pe care le ofera (destui ca sa alimenteze un business profitabil) sau chiar lucrează gratuit, sub pretextul ca o adevarata fiinta spirituala nu se cuvine sa ceara bani pentru serviciile sale.

Fata de Univers insa, este foarte normal si corect ca o prestatie buna sa fie remunerata pe masura. In primul rand, ai dreptul sa te bucuri de roadele muncii tale si nu e nimic rau in asta. In al doilea rand, pentru ca tu sa poti oferi in mod sustenabil produsele sau serviciile tale celor care au nevoie de ele, este nevoie sa operezi un business functional si sustenabil, altfel cazi intr-o alta greseala: si anume aceea ca nu ajungi la cei care au nevoie de serviciile tale, si astfel privezi omenirea de talentul tau, de darul tau.

 

http://gabrielagambra.ro

 

 

Conţinutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziţia oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României

Back to Top