Community. Intelligence. Development.

Proiecte in implementare

Jul 17, 2018

INFIINTAREA UNEI FIRME NU INSEAMNA INOVARE



 

INFIINTAREA UNEI FIRME NU INSEAMNA INOVARE

 

Viitor intreprinzator, ce vrei sa faci? Sa reinventezi lumea sau sa castigi bani? Daca crezi ca lumea este de reinventat; ca maine toate produsele care ne inconjoara vor fi depasite moral si inlocuite cu altele mult mai ingenioase, daca crezi ca pana si in viata noastra zilnica, atatea lucruri noi ar putea sa ne simplifice existent, ca TU vei gasi si vei pune pe piata un secret REVOLUTIONAR, la care nimeni nu s-a gandit, deci, daca crezi asta, esti mai potrivit pentru concursul LEPINE decat pentru infiintarea unei firme!
 
Astazi nu mai sunt sigura ca infiintarea unei firme este o afacere de inovatori. Aceasta confuzie este periculoasa. Foarte putini inventatori reusesc sa isi infiinteze o firma sis a obtina de la ea cu adevarat profit. In general nu pot sa rezite financiar si sunt marginalizati. Stralucitele contra-exemple, mereu citate, sunt infinitesimal minoritare.
 
Dimpotriva, in secolul XXI, inovarea solicita din ce in ce mai mult timp, bani, certificari resurse din ce in ce mai putin accesibile unei tinere societati comerciale,
 
Inceperea unei afaceri este o problema de realism si de scadente financiare scurte; inovarea este o problema de pasiune si de termen lung. Nu este usor sa imbini aceste doua aspect intr-un singur om. Solutia caonsta, poate , in tandemuri de intemeietori de firme. “Intemeietorul vizionar” trebuie sa aiba o contrapondere calma, lucida care s ail aduca cu picioarele pe pamant. Pe pamantul economiei, care este piata, pretul, profitul, nevoia de finantare.
 
In aceasta problema ca si in altele, statisticile privind infiintare de firme nu sunt folositoare: dar..mai mult ca sigur ca…cu cat rata de inovare a noii firme este mai ridicata, cu atat rata esecului in primii cinci ani de acivitate este mai mare.
 
Importanta, cand este vorba de o societate comerciala noua, nu este gasirea unui produs nou, ci gasirea cu rapiditate a unei piete profitabile, careia sa I se aduca suficienta noutate sau valoare pentru a patrunde pe ea si a obtine mai mult profit.
 
Care ar fi infiintarile de firme, cele mai fertile? Sunt “ roirile”, voluntare sau nu, in care un technician si un specialist in activitatea comerciala isi parasesc firma pentru a desfasura aceeasi sau aproape aceeasi activitate. Mai putin scump, cu mai putine cheltuieli fixe si deja cu pietele gasite. Asfel apar “ vaile” tehnologice in care firmele din acelasi sector de activitate se aliniaza cu rapiditate une langa alta.
 
Viitor om de afaceri, daca vrei intr-o zi sa obtii profit din propriile eforturi ( mai curand decat altii), nu cauta obligatoriu ceva rar ( oaia cu 5 picioare0 pentru a intra in afaceri. Exista destule oi cu patru picioare care se vand foarte bine. Fa-o doar ceva mai frumoasa, ceva mai naturala sau mai ieftina si asta vafi sufficient.
 
Desigur, produsul sau serviciul tau trebuie sa se diferentieze de cele existente dar cauta sa imbunatatesti mai intai calitatea sau serviul adus, inainte de a dori sa revolutionezi tehnologia. Indreapta-te mai curand catre servicii, catre firme sau persooane particulare, spre distributie, decat spre inovare tehnologica.
( un inovator eficace a inteles bine asta: este patronal unui bar tutungerie la colt de strada; renovandu-si bistroul, dar fara sa adopte stehnologii sophisticate, a decis s ail tina deschis de la ora 6.00 la 23.00, 365 zile/an. Si carciumioare lui, nu s-a mai golit, spre marea paguba a concurentilor sai, chiar si la orele” normale”! Traiasca inovatia in servicii!!)

 

Bibiografie : Rene Sens – 15 greseli de evitat la infiintare unei firme

 

 

Expert antreprenoriat

DIMA MIHAELA

 

 

Conţinutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziţia oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României

Back to Top